Balik pD yey!
Balik pD yey!
Sok nak blik pD jangan jeles haaaa...tuan hasben da bagi permission. Lab lab yu la daling. Wahaha tak saba nak makan masakan mak. Nak order seme kat mak. Nasi ayam, mee jawa, mihun laksa and pai telur (act the list goes on) wahkahkah.
X kire gemok ke hape. Nak jugakkkkkkkkkkk!
p/s: Lucky to have mak and ayah. I love you all.
p/s/s: Lab lab my huBBy tu~
Saya adalah Pengedar Produk Shaklee yang SAH. Jom jaga kesihatan diri dan keluarga dengan cara yang sihat, bersih dan halal. Kita Istiqomah, Kita Usaha, Kita Tawakkal Sekiranya berminat boleh call/sms/inbox mesej di talian 017-6063577 SID: 951393 Facebook: www.facebook.com/siti.norbaya.773 Blog: thesupple-vitastore.blogspot.com Harga?Pasti anda ternganga :)
Wednesday, February 2, 2011
Monday, January 31, 2011
Berat Badan
Dlu sebelum kahwin berat badan mmg aku xpernah kesa pon. Berat ke ringan ke aku pedulik hape. Tapi bile da kawin ni bley plak ak start risau. Seme pon sejak aku ngndung. Orang len g klinik sebulan skali, aku kene g seminggu skali. Haduh.
Misi cakap x ley cenggini. Nanti takot baby xsehat kat dalam. Huwaaa...tu yang ak risao tuh. Pehtu ak start la tahan keinginan diri. Paling senang ialah: Jangan order air manis kalo makan kat lua. So, ak pon hanyela minum air masak. Suam ye. Bukan ade air. Makan pon xde yang minyak2. Sup2 je. Terer tak. Korg le wat ker ha~
Tapi kejap je ak pose. yey. Pehtu makan cam antu blik. yey. berat pon naik. yey.
Kesimpulan nye, makan mmg xle nak tahan. makan jela. dah baby nk makan kan. mummy xle la nk dera baby kan, kan, kan.
Hihi.
Tamat merepek.
p/s: selamat ulang tahun kelahiran yang ke-22 adik awpitz. dah tua. yo!
Misi cakap x ley cenggini. Nanti takot baby xsehat kat dalam. Huwaaa...tu yang ak risao tuh. Pehtu ak start la tahan keinginan diri. Paling senang ialah: Jangan order air manis kalo makan kat lua. So, ak pon hanyela minum air masak. Suam ye. Bukan ade air. Makan pon xde yang minyak2. Sup2 je. Terer tak. Korg le wat ker ha~
Tapi kejap je ak pose. yey. Pehtu makan cam antu blik. yey. berat pon naik. yey.
Kesimpulan nye, makan mmg xle nak tahan. makan jela. dah baby nk makan kan. mummy xle la nk dera baby kan, kan, kan.
Hihi.
Tamat merepek.
p/s: selamat ulang tahun kelahiran yang ke-22 adik awpitz. dah tua. yo!
Friday, January 28, 2011
Menipu itu Berdosa
Sepanjang hidup ini, tipula klu ngaku seniri xpenah menipu. Bak kate org tetua lu, " Bumi mana tak ditimpa hujan." Mase kecik2 dlu, ade gak penah tipu ayah pasal result pekse. Cakap jek kat ayah blum kua lagi. Padahal cikgu da semak, da suruh ayah sain skli. Punya la takut kene mara ngn ayah pasal result xbes (B je pon, bese la kecik2 ne le dpt B. Layan A jekk). Rase x besalah pon menipu. Akhernya ayah dapat tau gak. Mane tak nye, budak skul skali ngn aku kantoi kan cakap cigu dah bagi. Hantu btol. Ceramah lagik.
Bile da dewasa ni (ecey poyo je da dewasa..konon!), da jalani kehidupan berkerja ni, baru la sedar, menipu ni sebenarnya terlalu membahayakan banyak pihak. Bukan je membahayakan malah menyusahkan. Contoh nya, kat opis aku ni tengah heboh pasal kes kontraktor tipu pasal payment yang di claim x masuk lg padahal da clear cheque by client setahun yang lepas! Fuh. Lompat la bos aku nnt. Kenapa ek?nk tipu walhal sudah terang lagikan bersuluh yang org bley cek ko nye bank statement. Dok kejar2 dia dr stahun yang lepas, rupenya da sethn weyhhhh..gile kentang kon ni. Mmg le jadi convicted person nih! Hurm. Hari2 berdoa. Moga dijauhkan dari golongan mcm ni. Amin.
p/s: Hutang tetap hutang. Kalu da jadi darah daging, ko wat baik mcm mane pon, ko ckp mcm mane pon, ko wat amal jariah mcm mane pon, sia-sia je la. Kat akhirat nnt tersekat jugak. BAYAR LAH HUTANG ANDA.
p/s/s: Tabahnya ngan kehidupan masa skrg. bru hidup 2 dekad lebih da jumpa macam2 org. Klu pnjang umur, ada lagi berdekad2. Ya Tuhan...ampunlah dosa2 hamba-Mu ini.
Bile da dewasa ni (ecey poyo je da dewasa..konon!), da jalani kehidupan berkerja ni, baru la sedar, menipu ni sebenarnya terlalu membahayakan banyak pihak. Bukan je membahayakan malah menyusahkan. Contoh nya, kat opis aku ni tengah heboh pasal kes kontraktor tipu pasal payment yang di claim x masuk lg padahal da clear cheque by client setahun yang lepas! Fuh. Lompat la bos aku nnt. Kenapa ek?nk tipu walhal sudah terang lagikan bersuluh yang org bley cek ko nye bank statement. Dok kejar2 dia dr stahun yang lepas, rupenya da sethn weyhhhh..gile kentang kon ni. Mmg le jadi convicted person nih! Hurm. Hari2 berdoa. Moga dijauhkan dari golongan mcm ni. Amin.
p/s: Hutang tetap hutang. Kalu da jadi darah daging, ko wat baik mcm mane pon, ko ckp mcm mane pon, ko wat amal jariah mcm mane pon, sia-sia je la. Kat akhirat nnt tersekat jugak. BAYAR LAH HUTANG ANDA.
p/s/s: Tabahnya ngan kehidupan masa skrg. bru hidup 2 dekad lebih da jumpa macam2 org. Klu pnjang umur, ada lagi berdekad2. Ya Tuhan...ampunlah dosa2 hamba-Mu ini.
Thursday, January 27, 2011
kawan baik haku nak kawin
xcaye nye minah yang jadi neber aku untuk sekian lamenye mse stdy dlu da nak kawin.act, xsuprise sgt sbb skrg mmg seme sedang lomba-lomba kayuh nk ke gerbang nikah.sukenyeeeee. haku pom antara orang paling awal kawin klu nk dibanding kan ngn yang len. nk wat cemana. da jodohhh...wahaha.
tapi kan sebenanye mmg digalakkan kawin awal pon. sbb...sbb mmg da cmtu!tgk la bape ramai yg buang baby kat mesia ni..phm2 seniri ye (ingatan tuk diri sendiri).
kita makin berusia. xde orang pon yng bole jadi muda lagik setawon. tua sehari demi sehari ade la.kepada seme pon yng nk kawin bulan depan, 3, 4, 5 and seterusnya tuh, byk2lah bawk bersabar. byk sgt yng nk dikorban kan meniti usia2 kawin ni. lg2 yng terus nk baby tuh. lagilah kene byk kan bersabar!
hari ni masak lg.esok tatau rajen lagi ke tak.seb bek la hubby ni jenis x kesa. makan je ape haku masak. tQ hubby. lap2 yu lah. (wahaha jgn jeles)
p/s: sape nk jeles pon kan.kihkih
p/s/s: kepada kak sha, aisha and syi2 xlupe juge paee dan syamira, selamat melangkah ke alam baru. semoga dirahmati Allah sentiasa hendaknya. Aminn...
tapi kan sebenanye mmg digalakkan kawin awal pon. sbb...sbb mmg da cmtu!tgk la bape ramai yg buang baby kat mesia ni..phm2 seniri ye (ingatan tuk diri sendiri).
kita makin berusia. xde orang pon yng bole jadi muda lagik setawon. tua sehari demi sehari ade la.kepada seme pon yng nk kawin bulan depan, 3, 4, 5 and seterusnya tuh, byk2lah bawk bersabar. byk sgt yng nk dikorban kan meniti usia2 kawin ni. lg2 yng terus nk baby tuh. lagilah kene byk kan bersabar!
hari ni masak lg.esok tatau rajen lagi ke tak.seb bek la hubby ni jenis x kesa. makan je ape haku masak. tQ hubby. lap2 yu lah. (wahaha jgn jeles)
p/s: sape nk jeles pon kan.kihkih
p/s/s: kepada kak sha, aisha and syi2 xlupe juge paee dan syamira, selamat melangkah ke alam baru. semoga dirahmati Allah sentiasa hendaknya. Aminn...
Wednesday, January 26, 2011
Happy Chinese New Year~!
CNY cominggggg
Now i'm getting bigger and bigger with my belly getting bigger. 22 weeks and still not vaccinated. Should i ask the clinic. Hemphh. I think i should.
Mak kept asking "aren't you coming home?", duhhh...dilemma! Baby's coming and still barely have prepared for the baby. I always asked my husband when will we go to scan the baby. He always said; "Anytime," but still can't find the suitable time to go. Busy with the ongoing life.
I saw Ms. Kicik preparing the voucher for the monthly payment. Aaaa...lega! just another day or two to finish the nightmare.
To all Buddhisme, Gong Xi Fa Cai.
p/s: can't wait for the holiday!oh my bantal..nak titooo
Now i'm getting bigger and bigger with my belly getting bigger. 22 weeks and still not vaccinated. Should i ask the clinic. Hemphh. I think i should.
Mak kept asking "aren't you coming home?", duhhh...dilemma! Baby's coming and still barely have prepared for the baby. I always asked my husband when will we go to scan the baby. He always said; "Anytime," but still can't find the suitable time to go. Busy with the ongoing life.
I saw Ms. Kicik preparing the voucher for the monthly payment. Aaaa...lega! just another day or two to finish the nightmare.
To all Buddhisme, Gong Xi Fa Cai.
p/s: can't wait for the holiday!oh my bantal..nak titooo
Wednesday, December 29, 2010
Intrigued
aaaaa...just a simple word will do. that's what they said. but human never satisfied. they just don't get it. why? i can't understand why they said things they don't know. huarghh..human never get enough. they never listen. they never quit to make other life miserable. i hope there's someway someday to be my day.
i hate my past yet i accept what has happened. n i just prayed and prayed things will get better in my life. am i prepared for the next in my life? duhh i don't know. thing will get better. get away from them. get distant from them. just fairly live your life. hey. buy me a life?nope. thanks. i have one now. so please, go away and let me live my life.
p/s: mak, ayah, kak, kakcik, banji, kakak, adik, awpitz,i miss you all dearly.
pp/s: i love my husband. thank you, Allah. you create a life i don't even ever imagine.
i hate my past yet i accept what has happened. n i just prayed and prayed things will get better in my life. am i prepared for the next in my life? duhh i don't know. thing will get better. get away from them. get distant from them. just fairly live your life. hey. buy me a life?nope. thanks. i have one now. so please, go away and let me live my life.
p/s: mak, ayah, kak, kakcik, banji, kakak, adik, awpitz,i miss you all dearly.
pp/s: i love my husband. thank you, Allah. you create a life i don't even ever imagine.
Monday, October 25, 2010
Nak seribu daya
Beberapa minggu lepas sebelum konvo, bos ade kasik 2-3 task untuk aku settle kan sebelum g cuti. Tapi disebabkan kekangan masa dan wang ringgit, aku xdapat nk fin kan job yang bos bg. After one week, barula bos interkom aku n asked for the task. Dengan konfiden pg anta kat opis die n finally penat2 aku buat die reject. Frustnya jangan ckp la. Sebab buat bagai nk rak. Tapi kaw kaw kene rejek.
Kerja aku skrg mmg totally different dengan keje ak yg dulu. Dulu aku design je. Orang lain yang tolong run atau kire. Tapi now, aku pulang yang nk kene kire bende ni. Ceyh.
Tapi lame2 aku makin rase da bley plak nk wat bende ni. Cumenya nk ke tak nk je. Kalau xnk, bley blah.
Tak lame lagi plak nk raye aji da. Aku mmg nk sesgt blik kampung. Hubby pun da ckp bley je nk blik. Die pon da ok klu nk blik. Alhamdulillah... Syukur sgt.
Tapi Alamak bos bg ker, huhu.. naseb btul la aku klu dapat blik pon. Bos pn macam kejar ini itu..uhhh..
AKU NK BLIK PEEDEE...huargghh...
p/s: arini aku teringat lagi mak nye asam pedas ikan terubuk. Ohh...miss miss miss you mum~!
Kerja aku skrg mmg totally different dengan keje ak yg dulu. Dulu aku design je. Orang lain yang tolong run atau kire. Tapi now, aku pulang yang nk kene kire bende ni. Ceyh.
Tapi lame2 aku makin rase da bley plak nk wat bende ni. Cumenya nk ke tak nk je. Kalau xnk, bley blah.
Tak lame lagi plak nk raye aji da. Aku mmg nk sesgt blik kampung. Hubby pun da ckp bley je nk blik. Die pon da ok klu nk blik. Alhamdulillah... Syukur sgt.
Tapi Alamak bos bg ker, huhu.. naseb btul la aku klu dapat blik pon. Bos pn macam kejar ini itu..uhhh..
AKU NK BLIK PEEDEE...huargghh...
p/s: arini aku teringat lagi mak nye asam pedas ikan terubuk. Ohh...miss miss miss you mum~!
Wednesday, September 15, 2010
~After a few MoNthS~
Setelah berbulan2 lamenya...akhirnya...bukak jugak ak blog nie. Lame btul x jenguk. Berkurun da kot. Kaka..Anyhow, past these months, lotsa thing happened. LOTSA. Can't even believed that I've already married. N now, sah da jadi PUAN. Kat official letter pn da letak MRS. Hua...btul ke ak da kawen ni. Xpecaye nye...
Lagi satu, konvo da dekat. Ade dalam sebulan je lagik. Da la bru lepas raye. Haish... alamatnya baju konvo ni pakei ape ade jela..sabo je la. Apepn, really thankful to ALLAH the Al-Mighty who gave me the strength all this while. Hopefully the past will strengthen my becoming.
Anyhow, guys, let's pray for now and the future, but don't ever forget to ask for forgiveness. Xkirela pada mak ayah adk akak abang sedara kawan. Tuhan jangan cakap la. KOMPOM hari2 kene mintak ampun. (Aku da tambah sorang pulak nk minta maaf..haishh). Xsusah pn nk mntak maaf. Janji hati ikhlas dan niat pun suci, xde de org tu nk cemuih kite.(Ingatan untuk diri sendiri jugak)
Lagi satu! kalau hutang ngn org tu, cepat2 la kite bayor. Dapat je duit, langsai kan la skit2. Jangan tunggu sampai da nk abis nafas bru nk tringat. Tuhan kire dr satu ke satu sen duit yang kite guna. Asal mane, sape punya, kite bg sape. Bak kate, SEMUA sen lah. Jadi, bayor la hutang. (Ingatan untuk diri sendiri jugak)
Kite tatau bile kite nk mati. Kalau org yang ade penyakit kronik tu, bulela barang sepam dua nk agak2. Kalau kite ni? yang sehat walafiat jibam jibam ni? confirm le xtau. Mcm Allahyarhamah Datuk Sosilawati tu. Alih2 je kite dengar die hilang. Tak dan ape2 dah kua pulak brita Meninggal dunia (Innalillah-Al-Fatihah). Seram sejuk dibuatnya..sebab tu Nabi ajak kite peringat kan hari kematian..brula nnt kite sentiasa igt, kite xboleh buat jahat. Buat baik je buleh.(Ingatan untuk diri sendiri jugak)
Sementara bernafas ni, berbakti la pada kedua org tua kite. Walau ade seploh hengget pon, bg je kat mak. Janji die tau kite syg kan die mcm die syg kite. Kalau ade lg byk lebey, bg la pulak kat org yg susa. Anak yatim, org oku..mcm2. Contoh pegi pasar malam. Dalam tangan ade duit belen lima posen bli laksa. Lalu-lalu kat tengah org ramai tu, mesti ade pakcik2 makcik2 yg tgh nyanyi lagu retro 70-an. Bagi jele..50 sen pn..bknnya xde makne..ade...janji IKHLAS...ade je kebaikannya nnt. Ade lg byk bule bg, lg afdal. Lega pakcik makcik tu. Bole la tahan nk makan nk bli baju ke ape ke klu ramai2 bg 50 sen. Duit ni xle kedekut. Tp kene la berjaga2 jugak. Klu kene tipu ke kikis ke..Wallahualam..Tuhan je tau..(Ingatan untuk diri sendiri jugak)
p/s: Buat keluarga Allahyarhamah Datuk Sosilawati dan rakan2 yg meninggal dunia, tabahlah menghadapi dugaan. Tuhan Maha Kuasa, setiap berlaku ade hikmahnya, InsyaAllah. Semoga roh2 mereka tenang di alam sana, kite pn di akhir zaman, pasti bertemu masa mati jugak nanti.
W'salam~
Lagi satu, konvo da dekat. Ade dalam sebulan je lagik. Da la bru lepas raye. Haish... alamatnya baju konvo ni pakei ape ade jela..sabo je la. Apepn, really thankful to ALLAH the Al-Mighty who gave me the strength all this while. Hopefully the past will strengthen my becoming.
Anyhow, guys, let's pray for now and the future, but don't ever forget to ask for forgiveness. Xkirela pada mak ayah adk akak abang sedara kawan. Tuhan jangan cakap la. KOMPOM hari2 kene mintak ampun. (Aku da tambah sorang pulak nk minta maaf..haishh). Xsusah pn nk mntak maaf. Janji hati ikhlas dan niat pun suci, xde de org tu nk cemuih kite.(Ingatan untuk diri sendiri jugak)
Lagi satu! kalau hutang ngn org tu, cepat2 la kite bayor. Dapat je duit, langsai kan la skit2. Jangan tunggu sampai da nk abis nafas bru nk tringat. Tuhan kire dr satu ke satu sen duit yang kite guna. Asal mane, sape punya, kite bg sape. Bak kate, SEMUA sen lah. Jadi, bayor la hutang. (Ingatan untuk diri sendiri jugak)
Kite tatau bile kite nk mati. Kalau org yang ade penyakit kronik tu, bulela barang sepam dua nk agak2. Kalau kite ni? yang sehat walafiat jibam jibam ni? confirm le xtau. Mcm Allahyarhamah Datuk Sosilawati tu. Alih2 je kite dengar die hilang. Tak dan ape2 dah kua pulak brita Meninggal dunia (Innalillah-Al-Fatihah). Seram sejuk dibuatnya..sebab tu Nabi ajak kite peringat kan hari kematian..brula nnt kite sentiasa igt, kite xboleh buat jahat. Buat baik je buleh.(Ingatan untuk diri sendiri jugak)
Sementara bernafas ni, berbakti la pada kedua org tua kite. Walau ade seploh hengget pon, bg je kat mak. Janji die tau kite syg kan die mcm die syg kite. Kalau ade lg byk lebey, bg la pulak kat org yg susa. Anak yatim, org oku..mcm2. Contoh pegi pasar malam. Dalam tangan ade duit belen lima posen bli laksa. Lalu-lalu kat tengah org ramai tu, mesti ade pakcik2 makcik2 yg tgh nyanyi lagu retro 70-an. Bagi jele..50 sen pn..bknnya xde makne..ade...janji IKHLAS...ade je kebaikannya nnt. Ade lg byk bule bg, lg afdal. Lega pakcik makcik tu. Bole la tahan nk makan nk bli baju ke ape ke klu ramai2 bg 50 sen. Duit ni xle kedekut. Tp kene la berjaga2 jugak. Klu kene tipu ke kikis ke..Wallahualam..Tuhan je tau..(Ingatan untuk diri sendiri jugak)
p/s: Buat keluarga Allahyarhamah Datuk Sosilawati dan rakan2 yg meninggal dunia, tabahlah menghadapi dugaan. Tuhan Maha Kuasa, setiap berlaku ade hikmahnya, InsyaAllah. Semoga roh2 mereka tenang di alam sana, kite pn di akhir zaman, pasti bertemu masa mati jugak nanti.
W'salam~
Saturday, February 27, 2010
-after 'that' kinda life..this is the life 'now'-
Last week had been hectic for me. With my life as no longer a 'student' makes me wonder how would my life headed to. Would working be my only life after this? Couldn't imagine what more will come what more will appear and...what more to dissappear..
One day when i was doing my job, as i passed through the lane i saw an old little lady. With another two or three lady, working slowly and carefully finishing the cement line for the houses. I thought immediately, how on earth people could let this old lil lady working so damn hard here? HERE? not suppose to be a battlefield for them. There, it was really so very HOT and i myself couldn't stand for more.
But then..nothing more i could do..only smile them and said " Dear Lord, My Mighty Lord, My Mighty Rich, My Mighty Health and Wealth..i pray to You, so You will make their easier.." slowly and softly in my heart.
I hope my parents will never felt and went through this kind of roughness anymore. I wish i could give them countless happiness.
Working. The only way that I could do to make my family life to betterment..But harder and smarter..I wish my luck will always be LUCKY..Amenn..
One day when i was doing my job, as i passed through the lane i saw an old little lady. With another two or three lady, working slowly and carefully finishing the cement line for the houses. I thought immediately, how on earth people could let this old lil lady working so damn hard here? HERE? not suppose to be a battlefield for them. There, it was really so very HOT and i myself couldn't stand for more.
But then..nothing more i could do..only smile them and said " Dear Lord, My Mighty Lord, My Mighty Rich, My Mighty Health and Wealth..i pray to You, so You will make their easier.." slowly and softly in my heart.
I hope my parents will never felt and went through this kind of roughness anymore. I wish i could give them countless happiness.
Working. The only way that I could do to make my family life to betterment..But harder and smarter..I wish my luck will always be LUCKY..Amenn..
Saturday, December 5, 2009
hey ya ol~!
"Berikanlah masa untuk ku
Mendendang kasih dalam syahdu
Tidak terhenti pilu di dada ku
Terlepas bayangmu"
Memburu Rindu, Hattan
to all, don't be such an @#s%^L# to say i'm in love. Duhh..nak kena lempang try lah okay.
Actually this is for my dearest friends. Who've been with me for these past 5 years. Through pain and rain. Through thunder and wonder..
-rumet-
::You been a great accompany to me ever since we met. You always here even though you were silence when i cried..you were by my side, and unbelievably, it do comforted me with your silence::
-syisyi-
::You been a wonderful friend to me although you always called me 'hey gumuk~!'. Sounds terrible, but somehow somewhat someway, it do let us be together. Thanks for your countless kindness to me::
-nik-
::You are annoying~!! But then, i always love you~ ahakS. That annoying part always come with laughter. You make our day. Miss your crappy words. Mwahaha..::
-byll-
::Miss your tutttt..hehe..sorry and thanks for everything. Though we only have a semester at home, it really let my heart closer to you. You are always too good to me. Thanks for all your help::
-nad-
::You too. i only get to know you for only a semester. wish i had known u earlier. nice meeting you nad.::
Mendendang kasih dalam syahdu
Tidak terhenti pilu di dada ku
Terlepas bayangmu"
Memburu Rindu, Hattan
to all, don't be such an @#s%^L# to say i'm in love. Duhh..nak kena lempang try lah okay.
Actually this is for my dearest friends. Who've been with me for these past 5 years. Through pain and rain. Through thunder and wonder..
-rumet-
::You been a great accompany to me ever since we met. You always here even though you were silence when i cried..you were by my side, and unbelievably, it do comforted me with your silence::
-syisyi-
::You been a wonderful friend to me although you always called me 'hey gumuk~!'. Sounds terrible, but somehow somewhat someway, it do let us be together. Thanks for your countless kindness to me::
-nik-
::You are annoying~!! But then, i always love you~ ahakS. That annoying part always come with laughter. You make our day. Miss your crappy words. Mwahaha..::
-byll-
::Miss your tutttt..hehe..sorry and thanks for everything. Though we only have a semester at home, it really let my heart closer to you. You are always too good to me. Thanks for all your help::
-nad-
::You too. i only get to know you for only a semester. wish i had known u earlier. nice meeting you nad.::
Subscribe to:
Posts (Atom)